Hea alternatiiv mustale ja rohelisele teele on mittefermenteeritud roheline rooibose tee — sellel on magus ja õrn maitse ning tee sisaldab mitmeid antioksüdante, mis tõestavad ka tema tervislikkust. Rooibose tervislikke aspekte ei ole palju uuritud, kuid seni tehtu põhjal on siiski võimalik tema kohta üht-teist väita.

1. Rooibos on kofeiinivaba, sobides sedasi ideaalselt rasedatele, lastele ja neile, kes kofeiini tarbida ei saa või ei taha. Olgugi, et kofeiinilgi on oma kasulikud omadused, ei või kõik inimesed tervise pärast seda manustada. Kofeiin tõstab ärevustaset, mõjub unele halvasti, muudab südamerütmi. Seda leidub mustas ja rohelises tees ning kohvis. Rooibos ongi hea alternatiiv neile, kes kofeiini tarbimist vähendama peaks.

2. Punases rooibose tees on äärmiselt vähe tanniine, mida leidub rohkesti taimsetes toitudes, mustas ja rohelises tees ning punases veinis. Tanniinid mõjutavad organismis raua, eriti mitteheemse raua omastamist taimsetest toitudest. Ühes uuringus toodi välja, et kui juua 6 tassi rooibost päevas kuue nädala vältel, ei mõjutanud see uuringus osalenute rauasisaldust organismis.

3. Rooibose tees sisaldub palju antioksüdante, eriti rohkesti on neid rohelises rooiboses. Antioksüdantide põhiline roll on takistada vabade radikaalide põhjustatavat rakkude kahjustumist organismis. Neist märkimisväärseimad on kvertsetiin ja aspalatiin. Kvertsetiin tugevdab immuunsussüsteemi, toetab südame-veresoonkonna tööd ja aitab hoida normaalset veresuhkru taset. Aspalatiin vähendab organismi oksüdatiivset stressi ning aeglustab vananemisprotsesse.

4. Rooiboses sisalduvad antioksüdandid on ka head südame tervisele, hoides kolesteroolitaseme normis. Lisaks sellele alandab tee ka vererõhku.

5. Diabeetikutele sobib rooibos ideaalselt, sest vähendab veresuhkru taset veres ning hoiab seega eemal igasugused komplikatsioonid, mis võivad tekkida, kui suhkrutase kõigub. Eelpool mainitud aspalatiin hoiab organismi kardiovaskulaarsete probleemide ja ateroskleroosi eest — mis on diabeetikutele oluline, kuna neil esineb südameprobleeme teistest sagedamini. Aspalatiini on rohkem rohelises rooibose tees.

6. Rooiboses ei ole kaloreid, nii et see sobib neile, kes soovivad kehakaalu kontrolli alla saada. Lisaks sisaldab rooibose tee leptiini, hormooni, mis kontrollib toidumanustamist ning saadab kehale signaali, kui söödud on juba piisavalt. Samuti ei lase tee tekkida uutel rasvarakkudel ning soodustab kiiremat seedimist.

7. Kosmeetikatoodete uuringud on näidanud, et kui kreemis sisaldub rooibos, siis toimib see hästi kortsudevastaselt. Taimsed koostisosad nagu rooibos, ginko, sojauba ja teesegu toimisid nahale hästi — rooibos vähendas kortse ja ginko niisutas nahka. Vaevalt muidugi rooibose tee joomine oluliselt kortse vähendab, aga halba ta kindlasti ei tee, pigem vastupidi.

Inimesed, kes joovad rooibost, on täheldanud veel muidki tee kasutegureid. See vähendab allergiad, kõhugaase, seedeprobleeme, unetust, vaimse tervise hädasid ja aitab vähese isu vastu.

Rooibose tee valmistamine toimub samamoodi nagu musta tee valmistamine. Võta ühe teepaki või lusikatäie teepuru jaoks 250 ml keevat vett. Lase teel tõmmata vähemalt 5 minutit ja võid juua seda nii kuumalt kui ka jahtunud peast.

Allikas: medicalnewstoday.com

KingitusOma Maitse