Õllekultuuri üheks oluliseks osaks on õllede mitmekesisus – viimase 5–6 aastaga on Eesti õllekultuur kahtlemata mitmekesistunud ja rikastunud. Selle põhjuseks on nii meie enda tooteportfelli laienemine kui ka kindlasti väikeste pruulikodade esiletõus ning kümneid kordi suurenenud eri- ja käsitööõllede valik meie poeriiulitel. Erinevate kodumaiste ja importõllede lai valik on loonud vajaduse õlledest rääkida, et nende tausta enam avada ja loomulikult neid ka õigesti serveerida.

Hea meel on näha, et üha suurem hulk inimesi soovib ennast selles valdkonnas täiendada. Õllesommeljeede võistlus on hea võimalus panna oma oskused ja teadmised proovile ning saada neile Eesti parimatelt ekspertidelt hinnang. Pikas perspektiivis toob võistlus Eestisse juurde uusi õllespetsialiste ja tekitab paljudes selle valdkonna vastu suuremat huvi.

Kuhu Sa arvad meie kohaliku õllekultuuri arenevat? Mis on 2017. aasta trendid?

Oluline märksõna on kindlasti õllede valiku laienemine – turule jõuab väga palju uusi õllesid, seda nii maitse kui ka õlletüübi poolest. Usun, et inimeste huvi õllekultuuri vastu süveneb seetõttu veelgi ja kasvavad ka nende õllealased teadmised. Õlut ja toitu hakatakse järjest rohkem kokku sobitama.

Rääkides Eesti Parima Õllesommeljee võistlusest, siis kuidas on tase varasemate aastatega võrreldes muutunud?

Võistlejate tase läheb aasta-aastalt paremaks ja finaalis oli sel aastal võistlus eriti tasavägine. Võib öelda, et osalejatel on igal aastal üha suurem teadmiste ja oskuste pagas, millega nad võistlusele tulevad. Teadmistele lisaks on ka kogemuste pagas kõvasti kasvanud.

Mida on A. Le Coq võitnud Eesti Parima Õllesommeljee võistluse korraldamisele õla alla panemisest?

Parima õllesommeljee valimised kasvasid välja Beer Stari õlleserveerimiskoolitustest, mille käigus on praeguseks koolitatud üle 2000 teenindaja. Õllesommeljeede võistlus on lisavõimalus ja -motivatsioon teenindajale ning õlle serveerimisega tihedalt kokku puutuval inimesele end edasi arendada ja oma teadmised võistluse formaadis proovile panna.

Nende nelja aasta jooksul, mil võistlus on toimunud, on õlle serveerimine Eesti toitlustusasutustes kindlasti paranenud ning see on muutunud oluliseks osaks toidukultuurist. Tarbijate ootus on saanud standardiks – eestlane eeldab, et talle serveeritakse õlut õigel temperatuuril, õiges klaasis ja paraja vahuga.